Aki ismer, mint gamer az tudja, hogy nem rajongok a first person shotter(FPS) játékokért. Engem a legtöbb esetben nem tud lekötni a különböző korok legjobb fegyvereivel való öldöklés. Persze van egynéhány kivétel, mint például a Halo sorozat, ami a legújabb, Reach nevű részével magába szippantott a Halo univerzum ,mint szippantós autó a Tudjukmit. De a Halo nem a legáltalánosabb FPS. Rengeteg vérbeli "hedsútert" zavar, hogy nem lehet belenézni a fegyverekbe,(kivéve a távcsővel felszerelt mordályokba) illetve hogy nem realisztikus. Én kerülöm az ultra-élethű játékokat. De sokaknak az jelenti a szórakozást, hogy a legújabb fegyverekkel lövik le az ellent négyszáz méterről, figyelnek a szélre, a visszarúgásra a pontosságra és hasonló dolgokra. Engem az ilyen alkotások képtelen szórakoztatni, hiába hogy többel is próbálkoztam. De azt se szeretem, ha átesnek a ló túlsó oldalára, mint például a Call of Duty sorozat. Az egész játék olyan mint valami háborús film. A történet teljesen linerális, minden akkor történik amikor azt a fejlesztők jónak látják. Ezzel nem azt mondom, hogy rossz játék lenne. Csupán nekem nem tetszik. Én inkább az arany-középutat részesítem előnyben. Az olyan alkotásokat, mint például a legújabb alcím nélküli Medal of Honor.
Ez a sorozat '99-ben kezdte pályafutását Playstation 1-en. Akkor még a második világégés idején kalandoztunk. Ezen játék után váltak divatossá a második világháborús FPS-ek. Egészen 2007-ig minden nagyobb shooter ebben az időbe játszódott. Ám ebben az évben jött a Cod 4. része, ami a közeli jövőbe kalauzol el minket. Mind a kritikusoknak, mind a játékosoknak nagyon tetszett az Infinity Ward gyermeke.
Az új MOH a legaktuálisabb háborút használja föl. Mégpedig a mai is dúló afganisztáni háborút. Itt nincsenek orosz terroristák, akik nukleáris fegyverekkel szálnak ringbe. Nem. Itt van az Afgán háború és ennyi. Nem fogjuk a játék végén fejbe lőni Biladent vagy valami hasonló népszerű terroristát. Itt közönséges tálibokkal hadakozunk. Szerintem a sztori nagyon ötletes tényleg el tudjuk képzelni, hogy ezek megtörténtek.
A játékban három alakulat emberei felett vehetjük át az irányítást. Vannak a Tier 1 kötelékében szolgáló szuper katonák, egy mesterlövész alakulat, illetve a közkatonának számító U.S Rangerek. Az első két csoportról a következőket kell tudni: Ők az egyik legtitkosabb katonai alakulat. Küldetéseik annyira fontosak hogy sokszor magától az elnöktől kapják azokat. Nincs semmiféle egyenruhájuk, csupán az a lényeg, hogy ne legyenek túl feltűnőek. Sokszor teljesen magukra vannak utalva bevetéseik alatt. Nem hagynak nyomokat, tökéletes gyilkológépek. A második csoport tagjai is a Tier1 kötelékében dolgoznak. A borítón díszelgő szakállas fickó(akit egyébként Dustynak hívnak) is egy ilyen mesterlövész(egyébként ennek a csapatnak AO Wolfpack a neve). Szinte mindig támogató szerepet töltenek be. A legtöbbször az éj leple alatt kell tevékenykednünk. Személy szerint én az ő küldetéseiket élveztem leginkább. Aztán még ott vannak a Rangersek. Itt akár ötvened magunkkal vehetjük fel a kesztyűt turbánosokkal. Szerintem ezek a küldetések elég gyengécskére sikeredtek.
A játék nem annyira agyon szkriptelt mint mondjuk egy Cod. Ez az amitől sajátos hangulata lesz a játéknak. Persze mondjuk nem annyira szabad a játéktér, mint például a Battlefield sorozatban.
Az új Medal of Honorban nem fogunk egy pályán annyi embert megölni, mint a Cod bármelyik részében. Ezért is életszerűbb a játék. Ritkán fordul elő, hogy 15-20 emberrel egyszerre hadakoznánk. Ennek ellenére a játék nem könnyű. Az ellenfelek nagyon szívósak, fedezékbe vonulnak, gránátokat hajigálnak és pontosan céloznak. Mi is igyekezünk pontosan célozni(a játék külön jelzi, ha fejlövést hajtottunk végre)fedezékből-fedezékbe futni, gránátot dobni.
A küldetések nagyon változatosak. Hol quaddal kell átszelni a tájat, hol egy helikopter gépágyúját kezeljük, hol egy böhöm nagy távcsöves fegyverrel kell kiiktatnunk néhány rejtőzködő tálibot(ennél a résznél külön poén hogy a pontos célzás érdekében vissza kell tartanunk a lélegzetünket).
A grafika egész pofás. A látótávolság hatalmas. Bár egy idő után monoton a táj. A hangokra sincs semmi panaszom. Tehát a játék technikailag egész jól teljesít.
Viszont ami már kevésbé jó az a többszereplős mód. A Battlefield sorozat fantasztikus multijáról elhíresült DICE fejlesztette a játék ezen részét. De biztos kevés idejük volt, mert borzalmas a végeredmény. Én már nyáron belekóstolhattam a multiba egy zárt bétateszt során. El kell, hogy mondjam, azóta alig változott valami a játék többszereplős részen. Teljesen kiegyensúlyozatlan a játékmenet. Az 1-es szintű kezdők harcolnak a 15-ös profikkal!!! Meg szerintem elég unalmas az egész. Egy emlékezetes élményem van ezzel a móddal. Az egyik játékmódban mindig lelőttek. Erre feldühödtem és géppuskámmal a 12 játékosból egymás után kinyírtam 11-et. Aztán valaki orvul kiiktatott.
Mielőtt valaki félreértené ez nem egy teszt. Csak elírtam a gondolataimat a játékról. Összegzés képen annyit mondanék, hogy egyszeri végigjátszásra tökéletes. Mondjuk én is egy barátomtól kaptam kölcsön.
Azt ajánlom, hogy ha lejjebb megy az ára, akkor el lehet rajta gondolkozni hogy megvásároljuk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése