2011. július 7., csütörtök

Nagykovácsi Médiatábor- Élmébeszámoló

Egy vallomás: én eddig szinte csak szar táborokban voltam. Volt ahol a táborvezető víziszonyos volt (vitorlás tábor) másutt 90 gyerek nyomorgott négy nevelővel, rohadt kicsi helyen(kosártábor)és még sorolhatnám. Viszont a legutolsó tábor címszavakban valahogy így fest: jó, isteni, fenomenális,megismételhetetlen, elképesztő,lehengerlő. Ez pedig nem más mint a Médiatábor Nagykovácsiban. Ha érdekel, hogy milyen volt ez a csodálatos tábor kattints a Továbbra!


Mikor elérhető közelségbe került a tábor, elkezdtem parázni, hogy vajon milyen lesz. Mivel a 12-18 éves korosztály számára rendezték a tábort, nem nagyon volt elképzelésem, hogy mégis milyen lesz az egész. Persze a programlista jónak tűnt, csak én úgy mentem a táborba, hogy senkit sem ismertem. De ez nem volt probléma, nagyon jó fej szobatársakat kaptam. Meg az egész társaság fantasztikus volt. Jókat röhögtünk, ökörködtünk. És a korkülönbség egyáltalán nem volt probléma. A csoportmunkákba mindenkinek ugyanannyi beleszólása volt, nem volt kiközösítés.


Maga a tábor a nagykovácsi Tisza-Teleki kastélyban zajlott le. A hely érdekessége, hogy a Jóban Rosszban Csillagvirág klinikájának ad otthon(legalábbis kívülről)! A helyet most kolesznak használják. Elégé szocreál, de annyira nem vészes.

Az egész hét témája a bulvár volt. Ennek örömére ellátogattunk a Corvin sétányon található Ringier székházba, ahol a Blikk Online főszerkesztője tartott előadást. Ritka seggfej egy ember, meg van győződve arról, hogy amit csinál az a világ legjobb és legművészibb dolga lenne. A kérdéseinkre nem válaszolt,  látszott, hogy legszívesebben kidobna minket a 6. emeletről. Már az elején megsértődött mikor megtudta: senki sem olvassa közülünk egyetlen kisdedét és szemének fényét.

A Ringieres látogatásunk előtt még elmentünk  a TV2 stúdiójába, ahol az egyik világosító Bozó mutatta be, hogy mennek itt a dolgok. Nagyon jó fej ember(róla még lesz később szó) a saját véleményét mondta el, rengeteg érdekes kulisszatitkokat osztott meg velünk.

Szerdán pedig egy saját újság kitalálása és elkészítése volt a feladat. Csapatunk egy CSODA nevű magazint készített, ami rengeteg különleges témáról szól. Az újságot el kellet adni a kiadónak(a három táborvezető). Propagandát kellet hozzá csinálni illetve megjelölni, hogy kiknek szól a lap. Nagyon vicces volt az egész, még jobban megerősített, hogy én újságíró szeretnék lenni.

Másnap a Magyar Rádiónál voltunk, ahol megnézhettük a Petőfi Rádiót illetve a Kossuthot ahol épp a Krónika készítése folyt. Én magam nem vagyok egy nagy rádiós, de nem volt rossz a program. Aztán irány az MTI székház ahol az egyik szerkesztő beszélt nekünk a magyar Távirati Irodáról. Nagyon érdekes volt, megtudtam, hogy a hírek nagy részét ingyen elérheti bárki(ezt én ki is használom) ami nagyon jó egy épp kialakuló félben lévő projecthez.

Pénteken pedig filmet forgattunk. A filmforgatás is nagyon érdekes(meg főleg vicces) volt.  A készterméket itt csekkolhatjátok!


A hét további részében vendégek jöttek hozzánk. Volt Novák András a kissé paraszt, de zseniális riporter, egy külpolitikás(legalábbis ez rémlik) szerkesztő az MTI-től, a Vöröskereszt két tagja akik elsősegély nyújtási alapismereteket mutattak be többek közt rajtam, volt egy cserkészlány akivel különböző rehabilitációs programnak is beillő cserkész játékokat játszottunk. És ellátogatott hozzánk Bozó is aki fantasztikus koncertet adott egy eszméletlen hangú énekesnővel. Este még volt buli is amit most inkább nem firtatnék(ha mégis kíváncsiak vagytok rá olvassátok el ezt a twittem) :)


Ami nagyon tetszett az egészben, hogy mindenkinek meghallgatták a véleményét. Minden nap egy beszélgető körrel indítottunk, ahol el kellett mondani mi tettszett meg az előző napban. Egy kalapból ki kellet húzni egy táborozó nevet, akiknek utána egész héten mi voltunk az "angyalkái" és jókívánságokat biztatást  kellet küldenünk pártfogottunknak. Majd az utolsó nap mindenki küldött a másiknak egy jókívánságot. Én két oldalnyit kaptam, ami nagyon jól esett :)

A táborvezetők nagyon jó voltak. Fiatalosak voltak, szabadon engedtek minket, nem volt minden szabályhoz kötve. Ez is nagyban közrejátszott, hogy így élveztem a tábort


De az egészben talán a táborfeeling volt a legjobb. Ahogy csoportban dolgoztunk, együtt hülyéskedtünk, beszélgettünk.


Összefoglalva a nagykovácsi Médiatáborban töltöttem életem egyik legjobb hetét. Mindenkinek tudom ajánlani, hogy jöjjön, mert ilyen élményben nem lesz minden nap része!



Jövőre veletek, ugyanott!








2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon ügyes vagy kisöcsém:) örülök, hogy jól érezted magad...:)

Rigi írta...

Jó a fogalmazásod.:) Ügyesen megfogalmaztad, tele saját gondolatokkal. Gratulálok!